Про стан військово-патріотичного виховання учнів

Формування патріотичних почуттів означає вироблення і зміцнення почуття обов’язку до трудового подвигу в ім’я процвітання своєї держави, прагнення бачити її незалежною. У зміцненні патріотичних почуттів велику роль відіграє героїко-патріотичне виховання, покликане формувати бойовий, морально-психологічний дух, спонукати до фізичного вдосконалення громадянина-патріота, виробляти глибоке розуміння громадського обов’язку, готовність у будь-який час стати на захист Батьківщини, оволодівати військовими і військово-технічними знаннями, а також вивчати різні види бойового мистецтва.

Патріотизм учнівської молоді повинен ґрунтуватися на знанні історико-культурних традицій, народу, героїзму його захисників, воїнів Київської Русі, українського козацтва, січових стрільців, борців із фашизмом.

Вихованець національної школи має виростати патріотом України. Головне у військово-патріотичному вихованні – це відродження духовності та моралі, що базується на системі загальнолюдських цінностей і вбирає у себе національні, культурні, професійні та інші інтереси щонайширших верст населення.

Військово-патріотичне виховання учнів – це комплекс заходів по формуванню в них особистих позитивних необхідних якостей.

І. Мета та основні завдання військово-патріотичного виховання


Головна мета військово-патріотичного виховання підростаючого покоління – підготовка та виховання самовідданих, свідомих захисників Батьківщини, готових у будь-яких умовах вступити на захист територіальної цілісності та незалежності України.

Основними завданнями є:

Þ виховання в учнів свідомого виконання свого громадянського обов’язку, вірності військовій присязі, формування внутрішньої необхідності суворого виконання військових атрибутів, наказів командирів і начальників;

Þ формування духовної і психологічної готовності майбутніх воїнів зі зброєю в руках захищати рідну державу;

Þ виховання морально-бойових якостей, активної реакції на бойові ситуації, готовності до суворих іспитів та самопожертви в ім’я України та її народу;

Þ формування в учнів ведучих мотивів до оволодіння військовими знаннями, високого рівня фізичної підготовки та витривалості;

Þ підвищення престижу військової служби, створення необхідного конкурсу кандидатів на навчання у військово-навчальних закладах;

Þ розвитку в учнів загальнолюдських цінностей, національної гордості, культури міжнародних відносин, морально-психологічних якостей громадянина-патріота;

Þ удосконалювати організацію, форми і методи військово-патріотичного виховання допризовників.

Þ

Військово-патріотичне виховання організовується та здійснюється за такими основними напрямками:

Þ вивчення героїчної історії українського народу, його духовної спадщини, культури, національних традицій, символів, звичаїв, вірувань та побуту українців;

Þ вивчення учнями основ державної незалежності та суверенітету, ролі і місця ЗСУ, значення військової служби та військового обов’язку;

Þ вивчення історії формування і будівництва ЗСУ, історичних та духовних джерел національної військової організації;

Þ пропаганда життя і діяльності видатних державних, військових та громадянських діячів;

Þ розвиток військово-шефської роботи, співпраця та надання допомоги ветеранам війни.

Кожен юнак і кожна дівчина повинні розуміти, що безпека Батьківщини зумовлюється не тільки зміцненням нашої військової організації, а й їх особистою участю в підготовці до захисту Батьківщини.

ІІ. Військово-патріотичне виховання учнів у навчальному процесі

Важливим резервом для здійснення військово-патріотичного виховання є міжпредметні зв’язки у процесі навчання, коли закладається фундамент глибоких знань учнів, формується їх світогляд, національна свідомість.
Вміле використання навчальних предметів із метою військово-патріотичного виховання є одним із основних засобів підготовки молоді до служби в ЗСУ.

Велику роль у фізичній підготовці юнаків до військової служби відіграють уроки фізичної культури.

Під час занять із ДП учні знайомляться зі специфікою військової праці. На заняттях із вогневої підготовки надається можливість показати переваги нашої стрілецької зброї.

У рамках військово-патріотичного виховання дається клятва учнями школі; проводяться виховні години, бесіди, темами яких є: святкування знаменних дат, ознайомлення з історією рідного краю, звичаями і традиціями українського народу, видатними людьми України тощо. Традиційним стало проведення святкувань Дня Збройних Сил України, Дня Соборності, Дня Захисника Вітчизни, Дня української письменності, відзначення Дня села, «Козацькі розваги». У рамках святкування цих знаменних дат проводяться:

Þ виховні години в усіх класах;

Þ зустрічі з ветеранами Другої світової війни і учасниками бойових дій.

Велика робота проводиться для набуття молоддю соціального досвіду, успадкування духовних та культурних надбань українського народу, а саме освітня, інформаційна робота з вивчення, популяризації національної історії та культури шляхом ознайомлення з об’єктами історичної та культурної спадщини України, області, району, села, використовуючи активні форми роботи. Свою роботу школа спрямовує на виховання свідомого громадянина, гуманіста і патріота України та традиціях та звичаях українського народу, його славного минулого. У школі оформлено куточок державної символіки України – Герб, Прапор, Гімн, а також Гімн та Прапор школи та села Гоголева, які розміщено у шкільному музеї.

Особлива увага приділяється вивченню української мови та історії України, історії села та школи. У школі працюють факультативи: «Стежками козацької звитяги», «Міжнародні відносини у ХХ столітті», «Вчимося бути громадянином», «Правовідносини та судочинство Запорізької Січі».

Вчителі історії нашої школи організовували роботу щодо залучення учнів до вивчення історичного минулого, культури українського народу, пропаганди здобутків національної духовної спадщини шляхом проведення міських акцій, конкурсів патріотичного спрямування.

Учнівське самоврядування «Гоголівська січ», керівним органом якого є Козацька рада та низка гуртів. Курені 1 – 11 класів носять імена відомих українських гетьманів та козаків, учні разом з класними керівниками вивчають їх біографію та історико-героїчне минуле. Художні колективи школи беруть активну участь у районних конкурсах патріотичної пісні. Велика увага приділяється військово-патріотичному вихованню, команда школи бере участь у районній грі «Зірниці» та «Сокіл».

Педагог-організатор школи Фелоненко Р.Ю. разом з вчителями історії Кухтій Л.Л., Тищенком О.М. та керівником історико-краєзнавчого гуртка «Берегиня» Коцюбою О.О. постійно забезпечують участь учнів нашої школи у щорічних конкурсах на кращу творчу та науково-дослідницьку, пошукову роботу серед учнівської молоді з вивчення невідомих сторінок історії та культури рідного села.

Заступник директора з виховної роботи Єлисеєва Н.П. разом з педагогом-організатором постійно забезпечують співпрацю з радою ветеранів в організації проведення заходів до Дня Перемоги та інших пам’ятних дат.

В рамках даного напрямку:

Þ активізувалась робота шкільного музею та постійно поповнюються їх фонди новими матеріалами пошукової роботи учнів під керівництвом Коцюби О.О.;

Þ Педагогом-організатором Фелоненком Р.Ю. організовуються виставки фото та архівних документів, що ілюструють становлення на розвиток українського державотворення;

Þ бібліотекарем школи Будею Н.І. постійно організовуються тематичні експозиції до всіх державних свят та пам’ятних дат.

Для забезпечення духовної єдності поколінь, виховання до батьків, людей похилого віку, турботу про молодших та людей з особливими потребами педагог-організатор забезпечив школярів у заходах Всеукраїнського благодійного проекту «Добро починається з тебе», що проводиться Міжнародним благодійними фондом «Україна 3000»; у заходах Всеукраїнської акції «Почуйте всі!», що проводиться Всеукраїнським благодійним фондом «Серце до серця».

Педагог-організатор разом з класними керівниками організовують шефство школи, «зелених патрулів» над місцями поховань загиблих воїнів Великої Вітчизняної війни 1941 – 1945 років, жертв голодомору та політичних репресій у населених пунктах.

Учителі фізичної культури Резнік В.М. та Антонюк М.І. протягом року організовують та проводять заходи, направлені на збереження та зміцнення здоров’я учнівської молоді, формування у школярів свідомої мотивації здорового способу життя, навичок дбайливого ставлення до власного здоров’я та життя.

Для створення умов для розвитку громадянської активності, професіоналізму, високої мотивації до праці як основи конкурентоспроможності громадянина, а відтак і держави на протязі року заступник директора з виховної роботи, педагог-організатор та класні керівники сприяють участь школи, учнівської молоді в інноваційних просвітницько-оздоровчих превентивних програмах: «Рівний – рівному», «Майбутнє починається сьогодні», «Діалог», «Європейська мережа шкіл сприяння здоров’ю», «Школа проти СНІДу», «Захисти себе від ВІЛ».

Заради сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я Гоголівська ЗОШ І-ІІІ ступенів активно бере участь у районних спортивних змаганнях та займає призові місця.

Класні керівники та соціальний педагог Дяченко О.А. постійно проводять заходи з профілактики правопорушень, бездоглядності та безпритульності серед дітей і підлітків.

Учителі фізичної культури Резнік В.М. та Антонюк М.І. постійно проводять роботу для розвитку пластового (скаутського) руху, спрямованого на всебічний розвиток моральних, духовних і фізичних якостей, патріотичного виховання підростаючого покоління, відродження історичних та культурних традицій українського народу.

Кiлькiсть переглядiв: 93

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.